Tapada Salama

~oOo~

pada rasi bintang yang membentuk wajahmu
pada kepalsuan cahaya bulan
pada jumawa langit malam
pada rayuan angin timur
aku sungguh belum rela meluapkan kemarahanku
kecemburuanku…

aku mengenangmu di perjumpaan  mataku dan malam
aku ada bersama hangat serbuan kelam
aku yakin diantara putih dan hitam

tiada doa setinggi ucapan batin
tiada lara sekejam kerinduan
tiada pelipur sebaik ingatan
aku rela mengucap
tapada salama……

untuk  memoarmu yang peka dalam bayangan
untuk curigamu yang parah
utnuk bingkai ceritamu pada kupingku
untuk kesepian yang kau tinggalkan

~oOo~

picture : http://suchyramadhani.blogspot.com

4 Responses to “Tapada Salama”

  1. eyyahhhh…rindu untuk sosokk imaji dalam fiksi cerita hati….

Berkomentarlah yang Santun!

